tisdag 2 oktober 2012

Virkad matta

Jag har haft några banankartonger fulla med nöthårsgarn i säkert 20 år. Många fina färger som lockat åtskilliga gånger. Men det är ganska låga odds på att jag ska väva med det, så nu bestämde jag mig för att använda det till att virka mattor istället.

Med inspiration från boken Unexpected crochet for the home har jag sålunda virkat med 3 trådar garn över stränggarn (istället för rep). Tänker att stränggarnet, som ju är av bomull, hjälper till att göra det lite stadigt.




Till den här lilla mattan går det nog åt ungefär ett kilo, vilket innebär att jag fortfarande har massor kvar.

Det här växer ju ganska snabbt, så efter en stund såg det ut så här:



Har tänkt att detta ska bli en liten matta till gästtoaletten. Och sen ska jag ge mig på en större.



1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken söt matta färgerna är underbara. Kul att se den när den är klar. Ha en bra dag kram Beijan