söndag 21 oktober 2012

Karamellgarn

Jag har gjort ett litet stickprov i presentgarnet från Rikke, med ett enfärgat garn från lagret som bottenfärg. Jag tycker om effekten av de klara färgerna mot den här bruna som gör att färgerna blir lite mer dämpade. Färgerna framträder tydligt och det blir ändå ganska vilsamt. Det passar mig fint!




Att sticka mönstrat med "färdigrandat" garn är ganska bekvämt och det blir väldigt fint. Jag har tänkt mig Fair Isle-mönster i bårder. Ska försöka anpassa bredden på bårderna så att färgövergångarna stämmer någorlunda.

Tack för garnet, Rikke! Helst vill jag sätta igång direkt, men det är nog bäst att jag gör färdigt en tröja till min svåger först...


4 kommentarer:

Majken Hammer sa...

Den brune er bare perfekt til de flotte blå farver - god strikkelyst :)

ylva sa...

Ser spännande ut , snyggt!

heidi sa...

det är det som är halva nöjet med tvåfärgsstickning - att hitta färger som passar ihop och att se hur de dämpar eller lyfter fram den ena/båda färgerna:)

jättefint!

Tantstickan sa...

Fin-fin färgkombination!