söndag 7 oktober 2012

Kattmarodör

Sören är en riktig liten marodör. Söt och charmig, men ack så jobbig ibland. Fyra blomkrukor har gått åt skogen, fast i ärlighetens namn är han inte ensam skyldig.

Han är med överallt - även när jag ger hönsen överbliven pasta och annat de gillar. Den här gången vågade han inte ta något, det brukar han annars göra. Tuppen har blivit så stor att till och med Sören har respekt för honom!




De små kycklingarna som ursprungligen var 10 till antalet (numera bara 6) har också vuxit till sig. De har fått bo för sig själva ända sedan en katt åt upp 4 av dem, men nu är det dags att flytta in dem i hönshuset till alla de andra.




4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka söta bilder kul att de kan äta tillsammans. Ha en härlig höstdag kram Beijan

heidi sa...

så söta dom är! och så roligt att katten kan vara med vid utfordringen, och att han har respekt för tuppen:)

Linda sa...

Ja, tuppnäbbar kan knipas hårt, så det gäller att hålla sig i skinnet när man är katt! :)
En av våra katter älskar melon och gurka, så i fredags när jag skar melon till fruktsalladen såg fördelningen ut såhär: Kärnorna i en skål till hönsen samt skalbitar med lite melon kvar på, en och annat bit melon till katten som satt och jamade vid mina fötter (som om jag hade stått och skurit rostbiff eller något annat smaskens!) och resten till oss. :)

Gunillasljusglimtar sa...

Hej,här halkade jag in bara så där...jag gillar också att sticka o så har vi höns sen 1½ månad tillbaka...Fina bilder! Ha en fin kväll! Gunilla