måndag 15 oktober 2012

Gumlösa höstbukett 2012

I helgen hade vi Gumlösa höstbukett i byn för tredje året i rad. Det kom inte lika många som i fjor, men så hann vi prata mer med de som kom! Regnet gjorde nog att många inte åkte ut på landet, det kan man ju förstå.

Jag hade i vanlig ordning utställning på en väderbiten ladugårdsvägg. I år blev det mest strumpor och ett par sjalar. Mycket mönsterstickat, så min tröja från 80-talet fick vara med.





Och så tog Mannen ett kort på när jag klippte en tacka.
Det var ju framför allt det som var turistattraktionen :-)




6 kommentarer:

Fröken Slöjd sa...

Detta hade jag ingen aning om.
Synd, det hade varit kul att se dig klippa får -live.
Hälsningar Fröken Slöjd

Rikke sa...

Vackert billede. Glæder mig til torsdag. Kanske om vi kan kigge lidt på ulden din.

farbenfaden sa...

Very nice, specially the socks and gloves.

Claudia
from Germany

heidi sa...

vilken vägg! väl värd att åka i regnet för att se:)

Maggan o Lena sa...

Tack för gästfriheten i din vackra höstbukett.
Fåren o hönsen skötte sig också ypperligt!
Ville förtydliga adressen till www.lillabondgården.n.nu
Åk dit och hälsa på !
Hälsningar!

Unknown sa...

Vilken härlig syn. Så mycket snyggt mot en gammal ladugård mysigt. O duktig på att klippa är du också ser kul ut. Ha en härlig dag kram beijan