måndag 22 oktober 2012

Traditionell nordisk tröja

Jag håller på att sticka en tröja till min svåger. Första gången jag stickar så här traditionellt nordiskt, utan att ändra så mycket. Det är så svågern vill ha det.

Faktiskt väldigt vilsamt att sticka så enkelt mönster, mycket trevligt.

Fast garnet är jag lite trött på. Tuna från Borgs, ullgarn, 2-trådigt filtgarn som marknadsförs för vävning och ganska prisvärt (ca 60:-/hg).  Det är inte ett mjukt garn utan ganska stickigt, men man kan väl kalla det rustikt. Lite jobbigt att sticka med för det hakar fast rätt mycket under stickning.





5 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Det ser ut att bli en härlig tröja :)
Annika

Miranne sa...

Den ser flott ut - men kvifor strikkar du med vevgarn? Det er jo hardt og "stikkete".

heidi sa...

den ser jättefin ut!!!

trist bara att garnet är så stickigt:(

Prinsessa på ärten sa...

Så fint det blir, blir så inspirerad när jag läser din blogg, härligt :)

Ewa sa...

Super cute - Ich grüße ewa