tisdag 30 oktober 2012

Garnfynd på Glimåkra vävdagar

Jag bor och arbetar nån mil från Glimåkra, så självklart tar jag en sväng dit varje år under vävdagarna.

I år köpte jag två koner med lite roligt material från Magiske Garner - inte riktigt garn, men det ska få följa med och ge effekt. Det vita ska ge lite blank och "blöt" effekt, det svarta glittrigt.





Jag köpte också 1,5 kg ullgarn för 50:-. En av varje färg. Det ska bli stalltröjor av det, kan nog garnet passa till. Har gjort lite stickprov och tänker Aran-stil, det har jag faktiskt aldrig stickat.





För några år sedan köpte jag entrådigt tweedgarn som jag först nu börjat sticka med, ska bli en slipover till mannen. Mönstret finns gratis på nätet, fast som tröja.


Provlapp - med stickfel...


4 kommentarer:

Annette sa...

Aran blir säkert fint

IngridJ sa...

Nu blev jag nyfiken. Jag kommer tydligen från samma trakt som du, ett par mil från Glimåkra, andra sidan Immeln, en liten ort som heter Skärsnäs. Något du känner till?

Min mor hade en vävstol från Glimåkra.

Hedvig sa...

Provlappen ser mycket lovande ut så tröjorna kommer nog bli toppen! :)

Eva sa...

billiga garner och mönster har garnfyndet.se