lördag 6 oktober 2012

Nytt misstag...

Det stod i mönstret att man skulle lägga upp nya maskor för hälen, men jag tänkte att det går lika bra att sticka in en tråd. Fel, fel, fel... Så här såg det ut när jag tog bort tråden och försökte plocka upp maskor:



Funkar uppenbarligen inte när man stickar med flera färger. Till slut lyckades jag i alla fall få till det hyfsat, det syns på det färdiga resultatet, men inte så mycket .









Jag har gjort den här sortens socka, med dalhäl, förut. Då gjorde jag den här ur Ica-kurirens häfte från 70-talet. Var helt övertygad om att jag stickade in en tråd då, men det var ju ett tag sen och jag måste minnas fel.









8 kommentarer:

Bettan sa...

Snygga!
Det blir lite tjorvigt att få till hälen när man har flera färger men jag liksom snurrar maskan ett halvt varv, det lät kanske konstigt, och det blir en liten,liten skarvskillnad men det är troligen bara "jag" som ser den, den som inte stickar ser det oftast inte. Och hur man än gör så måste det få synas att det är hantverk, ellerhur?!! Kram sytanten

Otaliga projekt sa...

Hos mig är igenkänningsfaktorn mycket hög när jag ser din bild. Sådär blir det alltid för mig men jag har inte kunnat komma på nåt annat sätt. Kommer att följa det här inlägget för att se om någon har något tips....

Annika Odelstav sa...

Då ska jag absolut fotografera hur jag gör på nästa strumpa :-)

Bettan sa...

Jo visst kan jag göra ett litet inlägg om hur jag stickar mina hälar, jag gör det vid nästa socktillfälle. Då kan jag fotografera mina moment.Kram sytanten

heidi sa...

Det där har hänt mig med! jag fick dock ordning på det - men det tog en låååång stund:) man får plocka med det en stund innan det blir bra:)

Ruta Ett sa...

Fantastiskt vackra!

Blenda sa...

Så fint!

/Blenda

Zoo keeper sa...

Supersnygga!!!!!!!! Hmmm, undrar när jag kommer dit... Om jag stickar strumpor med flera färger så är det melerat garn... :-)) Underbara är de, dina strumpor! :-)