söndag 2 september 2012

Utlottning!

Eftersom jag missade att uppmärksamma 100 000 besökare (som jag hade tänkt göra) så tänkte jag istället fira att jag snart har 150 000 besökare på min blogg.  Med en utlottning.

Och inget passar väl bättre än att lotta ut en härva av mitt eget garn i valfri färg, inklusive mönster till Isolde och Blanzeflor (sjalmönster som är klart till utlottningen)!

Vinsten: en härva av antingen Kurt eller Rune


Skriv en kommentar att du vill delta så är du med i dragningen!
Om du har en egen blogg och länkar till detta får du mönster till Isolde och Blanzeflor (sjalmönster som är klart till utlottningen) oavsett om du vinner eller inte.

Vinnaren dras den dag besöksräknaren slår över på 150 000.
Jag gör dragningen på alla som kommenterat fram till kl 20:00 den dagen.

Det är kanske säkrast att ha en plan B eftersom besöksräknaren har strejkat en del på sistone: I så fall blir det dragning lördag 8 september kl 20:00.


92 kommentarer:

Carin@Ullhärvan sa...

Såklart jag vill vara med i dragningen!

Anonym sa...

Hej, jag vill oxå självklart vara med i din utlottning. Jag länkar från min blogg. Ha en bra söndag!

Unknown sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen! Elisabeth Berg

krakel sa...

Har tittat flera gånger på det här fina garnet så självklart vill jag vara med. Och det finns en länk hit på min blogg.

Otaliga projekt sa...

Först och främst ett stort grattis till så många besök. Det är alltid roligt att titta in här och läsa om garn, får och lite fjäderfä då och då.
Självklart vill jag ju vara med i din utlottning av garn och för att inte tala om det fina mönstret på halvvantarna. (Länkar i den högra sidebaren.)
Trevlig dag,
Sarah

Ruta Ett sa...

Jag vill också vara med att försöka vinna garn från Kurt eller Rune! Så kul med garn där man får veta lite mer om fåret som burit ullen!!
...Och länka hit ska jag absolut göra!

Julia sa...

Såklart vill jag vara med och tävla! :)

Saltflingan sa...

Även jag vill vara med i utlottningen. Länkar också på min blogg. Lycka till framöver med såväl blogg som garn och får.

Linda sa...

Givetvis vill jag vara med i utlottningen! Grattis till alla besökare, jag är ju en av dem som gärna återkommer ofta och läser om hönsen, fåren och all stickning och det är alltid lika roligt!
Jag länkar från min blogg också!

Bettan sa...

Oh vad roligt. grattis till dina besökare. Jag deltar gärna , länkar i min blogg.
Kram syatnten

Silkesauen sa...

Eg vil gjerne prøve dette garnet - som har så fine banderoller! Trur ikkje eg har sett manns-namn på garn før...? Skulle gjerne ha møtt Kurt og Rune :-)

Helsing Frida & Silkesauen

ela sa...

Fantastiskt!
Härligt med eget garn och tom märkta med fårens namn. Vill gärna delta i utlottningen.Jag tipsade en kompis som har egna får att hålla reda på vems ull hon spinner och märka garnet. Själv har jag nyss börjat karda ull och hoppas få igång min mormors spinnrock. Men kardningen tar väldigt lång tid!!!!!
mvh
elainesbild@yahoo.se

Tantstickan sa...

Jag länkar direkt....så klart!

Jag vill gärna hoppas på tur, i en utlottning av "Kurt" eller "Rune"... Jag håller på "Kurt"!

Emmas dagar sa...

Grattis till så många besökare!
Jag vill så klart vinna och länkar från min blogg http://emmasdagar.blogspot.se/2012/09/vinn-garn.html

Marias garnhändelser sa...

Att vinna & provsticka ditt eget garn vore ju helt fantastiskt:-)

Hedvig sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla! Har självklart länkat från min blogg också (i högra spalten).

Ha en fin dag!
/Hedvig

Rosas blog sa...

Alltid skoj med utlottningar.

Blenda sa...

Klart att jag vill vara med i utlottningen av kvalitetsgarn! som för övrigt ser alldeles fantastiskt bra ut!

Ha en bra vecka!/Blenda

Anonym sa...

Ny stickkurs på HV kräver mer garn - spännande att - hoppas jag - få testa ditt nya garn.
guki02@live.se

Birgitta sa...

Hej! Jag vill gärna vinna ditt fina garn och jag länkar i högerspalten på min blogg.
Kram Birgitta

Majken Hammer sa...

Vil gerne have mulighed for at prøve dit garn, so jeg håber på at være heldig :)

Rikke sa...

Lækkert natur ulds garn kan man ikke få for meget af, så jeg kaster mig fluks ind i lodtrækningen og lægger også links til www.stofble.blogspot.com

Mikaela sa...

Jag är jättegärna med och tävlar om detta fina garn! Grattis till det otroliga besökarantalet på din blogg :)

Länkar också hit från min blogg :)

Joanna sa...

Och jag vill också vara ned!

Anonym sa...

Deltar gärna i utlottnigen.
Grattis till alla besökare du haft.
Jag är en som följer den.
virre.orust@telia.com
Mvh Veronica

Calla sa...

Jag vill också vara med. :)

Annette sa...

Vill gärna vara med i utlottningen av det fina garnet.Annette

Annette sa...

Länkar till din blogg.

Carola sa...

Vilken fin blogg du har å mysigt med garn från egna djur! Deltar gärna i utlottningen och länkar hit från min blogg!

Unknown sa...

Grattis till ett stort besöks antal. Men inte konstigt du har en härlig blogg. Jag länkar från min blogg. Ha en härlig vecka kram Beijan

Anna-Lena sa...

Vilka härliga garn och namn. Vill gärna vara med i utlottningen. Länkar till min blogg.

Emma sa...

Jag vill vara med :D

Ulrika jonsson sa...

Klart att jag vill vara med i utlottningen!!

Anonym sa...

Jättekul! Särskilt Kurt ser spännande ut.
Ha det bäst!

// anette

vaxthuset@yahoo.se

Pernilla sa...

Jag vill såklart också försöka vinna garn hos dig. Har länkat på min blogg.

Tinnan sa...

Självklart vill jag ta vara på möjligheten att vinna lite vackert garn. Och jag inte bara länkar till detta, jag har dig på min lista! Älskar att titta på dina bilder av djuren och läsa din blog.
//Tinna

Carolina sa...

Häftigt med alla besökare, Grattis!

Vill gärna vara med på utlottning, länkar också!

Anna sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen. Grattis i förskott!
mvh anna
http://myknitsensations.blogspot.se/

Maritas Maskor sa...

Så otroligt fina garner!
Och namnen och killarna bakom!!
Inte kan jag välja på vitt eller brunt när de är lika gulliga båda två, Kurt och Rune :)
Hoppas, hoppas att jag har tur!
Och visst länkar jag på min blogg :)

Stort GRATTIS till jubileumet!!!

Anonym sa...

Det är första gången jag besöker sidan, jag kom hit genom att jag sökte mönster på tovade sittdynor.Jag deltar gärna i den här utlottningen. Tittar säker in fler gånger/Irene
irene.sohman@telia.com

auriorai sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla. Min blogg är tyvärr död, så det blir ingen länk.

Linda sa...

Vill ju absolut vara med i utlottningen. Kan bara föreställa mig vilket härligt garn det måste vara :)

Karolina sa...

jag vill delta i utlottningen om en härva garn. biskvi@gmail.com

Anonym sa...

Hej och grattis till alla besökare och en härlig blogg.
Jag vill självklart vara med i utlottningen.
y.huldt@gmail.com

Mvh Yvonne

heidi sa...

jag vill också vara med i dragningen:)

Saras pyssel sa...

Spännande! Jag vill också vara med och länkar från min blogg!

WollyAnnie sa...

Grattis till så många besökare!!

Vill gärna var med i utlottningen jag med och passar på att länka från min blogg :)

Cecilia sa...

Oj, jag vill gärna vara med! Garn med så vackra namn måste vara något extra! :-)
Grattis till alla besökare!
Jag länkar från min blogg!

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Tyvärr är min blogg nerlagd men jag hoppas på tur och sjalmönster ändå eftersom det är min nästa utmaning!

marit_1000@hotmail.com

Monita sa...

Jag vill vara med i dragningen! :-) Länkar från min blogg.

KataM sa...

Åh, vilken härlig vinst, den måste jag ju ta chansen på. Jag länkar på min blogg, också.

Bambustickan sa...

Hej hej fick presic se länk till denna underbara bloggen, hur har jag kunnat missa innan?
Jag deltar gärna i tävlingen och delar helt givet också!

bbk sa...

Hej, jag är gärna med i utlottningen jag med! - Vet inte om du bestämt ett nytt namn, men det vore ju bra att fortsätta på samma bokstäver på gammalt nordiskt vis: Erik, Tore, Kåre m.m.

Fiff sa...

Vilka häftiga och rustika härvor med garn! Är såklart gärna med i din utlottning :-)

Marianne sa...

Hoppas på tur!

Bibbi sa...

Självklart vill jag också vara med i dragningen. Det skulle vara kul att jämföra riktigt spunnen hemull med med mitt eget amatörspunna.

RyytimaanMinna sa...

Oih vad fint garnen... och förstås jag vill delta i dragningen!

Sunna sa...

detta vill jag absolut inte missa, och jag blir lycklig för vilken som helst av härvorna

Anonym sa...

Så fina garner, jag vill också vara med!

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta fantastiska garn!

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta fantastiska garn!

Anneli.stenman@telia.com

Humlan sa...

Kurt o Rune från o med nu tillhör de min "bästalista" Såklart vill jag vinna garnet.

Kram till fåren och dig

Agneta

knitnetty sa...

Oj, vilken tur att jag hann se det här. Jag vill gärna vara med på utlottningen :)
Grattis förresten för ditt fina garn. Det ser jättefint ut.
Ha en trevlig helg/Wenche

Stickverk sa...

Självklart! Man får aldrig för mkt ulligarn och dina Rune och Kurt ser fina ut! Ha en fortsatt skön helg!

Garnhumlan sa...

Jag vill vara med i dragningen. Jag vill sticka en mössa och Kurt skulle vara perfekt. Grattis till många bloggbesökare!

Maj-Britt sa...

Mycket fina garner du har :) Vill vara med i dragningen.

Sockan o Vanten sa...

Så fina! Jag är gärna med i utloggningen och länkar från min blogg!
Trevlig helr!/Ulrika

Anonym sa...

Fina!
Hoppas det inte är för sent...
/Maggan

Margareta.Holm1@tele2.se

Anelma handarbetar sa...

Klart att jag vill vara med i utlottningen. 1 lott.

Trevlig helg

miastick sa...

Jag vill vara med! Har läst dina inlägg och följer din garnproduktion, men glömt att skriva kommentar. Länkar såklart.

EvaL8 sa...

Stickar av "herrarna", länkat och hoppas att någon annan än jag vinner och får prova ditt garn.

Cecilia Arnqvist sa...

Upptäckte din blogg genom Tålamodspåsen. Jag vill gärna delta i utlottningen.

Anna-Sara Persson sa...

Jag vill såklart gärna vara med i utlottningen! Lokalt garn från små producenter är det bästa som finns.

annasaviga sa...

Hej!
Självklart vill jag vara med, är ju nyfiken på ditt garn.
/Anna

Master-J sa...

Jag vill gärna vinna en härva till min stickande fru! hälsningar Johnny

Marit Johanne sa...

Ser ut som jeg rekker akkurat å slenge meg med her! Så spennende garn. Og så morsomt å lese om historien bak navnene. Jeg lenker til bloggen min.

Anonym sa...

Vill gärna delta i utlottningen.

monicabergstrom@hotmail.com

Ingalill Ridemark sa...

Vill gärna vara med på utlottningen. Länkar från min blogg.

Rosenvante sa...

Kastar mig in i sista minuten och självklart vill jag vara med i din utlottning.
Stort grattis till alla läsare också.
Länkar på min blogg också.

Anonym sa...

Jag gratulerar till en blogg läst av många. Givetvis vill jag förstås vara med på denna eminenta utlottning. Spännande med ett, för mig, nytt garn :-)

grettve@live.se

Anonym sa...

Hej!!

Jag vill gärna vara med i utlottningen!!

mirjamthiessen snabela gmail.com

Mirjam

Missen sa...

Jag vill gärna vara med i din utlottning på det fina garnet, länkar från min blogg/Marie

Anonym sa...

Oj va kul med så många besökare! Vill gärna vara med i utlottningen av det fina garnet. Har ingen blogg men hoppas på tur ändå. / jennyaspnor@hotmail.com

Elanit sa...

Hjälp! 83 deltagare i utlottningen! Men 1/83dels chans är ju också en chas, så jag är med!

Eva i Halmstad sa...

Klart att jag vill vara med också. Grattis till alla besök.
Eva

Eva i Halmstad sa...

Klart att jag vill vara med också. Grattis till alla besök.
Eva

Laizan sa...

Hej, gillar din blogg och vill gärna vara med i utlottningen.
Elisabeth

Pia sa...

Hej
Grattis till många besökare och till garnet som så många lovordar! Jag vill gärna vara med i utlottningen!

Ilsefin sa...

Jag vill också gärna vara med i utlottningen :)

Anonym sa...

Jag har ingen blogg,har aldrig skickat kommentar förut,begriper inte det här med konto. Går det att vara anonym eller, undrar pensionär som tagit upp stickningen och då helst i ull. Hoppas att det inte är för sent att vara med.

Ulrika Nielsen sa...

Men VARFÖR såg jag detta först nu... Evilla förgarn, 2x90 g. A-84. 80 kr. Har du ingen som köpt det, så vill jag väldigt gärna!!! Jag vet att jag är för sent ute egentligen!!!

Annika Odelstav sa...

Jag har kvar 2 härvor Kurt och 1 härva Rune. Fast jag förstod inte det med Evilla förgarn...