måndag 24 september 2012

Strindbergs-mössa

Efter en intensiv period med Kurt och Rune behövde jag lite återhämtning! Det var otroligt roligt med alla kommentarer, många var både personliga och väldigt trevliga att läsa! Och jag är så himla glad att det gick så bra att sälja garnet! Nu ska vi snart påbörja årets höstklippning och det kommer att bli roligare än nånsin förr!

Jag håller på med flera projekt i Kurt och Rune: ett sjalmönster som tar lite längre tid än jag tänkt, en tröja som har fått vila lite och min vana trogen har jag påbörjat ännu ett projekt innan de andra är klara...

Just nu virkar jag på en Strindbergs-mössa till Mannen. Han är ganska litterär av sig så en likadan mössa som Strindberg.... ja, ni förstår. Och dessutom med ull från egna fåren. Han kommer att stolt bära mössan!






Det växer ganska snabbt, jag började igår.

Beskrivningen finns i trevliga boken Ylle och bläck.

Jag har vänt på färgerna, inte helt säker på att det blir lika bra men jag sålde nog lite för mycket av Rune så jag fick lite ont om det själv :-)

Nu tänker jag göra klar mössan och sen återgå till sjalmönstret.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå

Kollade extra på bilden av Queen Mudds önske kofta. Den med de färgglada ärmarna. De är ju dragspelstickade - inte alla som jag trodde alltså.
Krya på dig hälsningar
från Fröken Slöjd

gerd-inger sa...

Plötsligen hittar jag mitt UFO här. Var på biblioteket i Hässleholm på Strindberg kväll med info om virka mössan. HAR hakat upp mig på halva vägen och skulle så gärna veta om det är rätt eller fel innan jag fortsätter.

Roligt som bara den att ha kommit på din blog! Har själv sedan sista besöket på blogen blivit en hängiven stickare.