lördag 8 september 2012

Och vinnarna är...

Det var många som ville vara med i utlottningen av en härva av mitt garn, närmare bestämt 95!

Jag bestämde mig därför för att lotta ut två härvor istället för en, och det är väl ingen som klagar på ändrade regler när det är på det viset? Den första jag drar får välja färg och nummer två får en härva av den andra färgen.

Jag ordnade lottningen så här: tog skärmdumpar av kommentarerna och skrev ut, klippte isär och blandade. En person kom inte igenom ordverifiering så det namnet skrev jag på en annan kommentar som råkade bli skickat två gånger. Tror att jag ordnade allt så dragningen blev rättvis.

Och så till det riktigt intressanta: Vinnarna är

Tantstickan som får välja mellan Kurt eller Rune

Ruta Ett som får den andra härvan

Grattis till er och stort tack till alla som deltog!

Tantstickan har talat om att hon helst vill vinna Kurt så Rune går till Ruta Ett. Skriv ett mail till stickapalandet@gmail.com och tala om era adresser.

Imorgon kommer jag att maila mönster till alla som länkade från sin blogg. Fast jag var nog lite väl optimistisk när det gäller Blanzeflor, sjalen. Det är inte riktigt klart ikväll och jag tror faktiskt inte det blir helt klart imorgon heller. Ibland vill man för mycket... Nåja, det är väl inte mycket annat att göra än att säga: Den som väntar på något gott... Jag mailar så klart mönstret i rödaste rappet när det är färdigt!

Tack för alla trevliga kommentarer och alla fantastiska namnförslag till kommande baggar!

Jag är också jätteglad att ni velat köpa mitt garn och hoppas (och tror) att ni blir nöjda med Kurt och Rune!



6 kommentarer:

Bettan sa...

Hej! Svart på din fråga: jag använder 7 bröder till lite tjockare sockor,Fame och opal till tunnare sockor. Kram sytanten

Otaliga projekt sa...

Åh, vad det ska bli spännande med mönstret på handledsvärmarna. Det känns som om det är som gjort för mig.
Tack för en trevlig utlottning,
Sarah

Ruta Ett sa...

Åh, så glad jag blir!! Rune är sååå välkommen hem till mig!

Cecilia sa...

Tack för trevligt lotteri och grattis till vinnarna!
Satt i stugan och kom på att varför namnen kändes så bekanta. Förr hette grannen tvärs över gatan Rune och ett hus längre bort bodde Kurt!

Annika Odelstav sa...

Men så roligt! En fd kollega berättade att frisörerna i hennes by hette detsamma! Två välklädda herrar minsann!

Linda sa...

Jag inväntar med spänning på sjalmönstret! Grattis till vinnarna!!!