måndag 10 september 2012

Höns gillar äpple

Har man äppelträd har man också fallfrukt. Fast det gör inget när hönsen blir glada!




Detta är de Sussex-höns jag köpte som nykläckta i våras, de har vuxit sig stora men lägger inga ägg än. Det dröjer nog en månad eller två till.

Jag har satt alla tuppar - utom den jag ska ha kvar - för sig, utom tre som jag inte var riktigt säker på om det var tuppar eller höns. Nu syns det tydligare så de ska få flytta ihop med de andra tupparna.

Det är lite roligt att höra när de börja gala, det låter inte så imponerande från början! Nu har de snart tränat upp sig så det låter som det ska.



6 kommentarer:

Miranne sa...

Nydelege høns!

Blenda sa...

De är fina de där!

Ruta Ett sa...

Att höns gillar äpplen hade jag ingen aaaaaaaning om!

Linda sa...

Mina höns är också som tokiga i äpplen. Morötter är en annan favorit. Och kokta potatisskal ska vi bara inte tala om! :)

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Annika! Lite lustigt för jag /vi har också höns! Våra älskar spagetti o havregrynsgröt! Dom får bättre mat än gubben..Har köpt 7 st KINDAHÖNOR,nån lantras som är utrotningshotad..
Tack för hjälpen med garnet,har betalat in nu:)) Gunilla

Linda sa...

Enda problemet med boken "Medeltid och maskor" är att bli så förbålt sticksugen! ;)