onsdag 9 maj 2018

Boro-projekt

Om jag har förstått det rätt så kallas sashiko över lappar för boro. Det är grymt kul!

Jag har sytt tre bitar och påbörjat en fjärde som ska bli väskor tänkte jag. Och då har jag så klart passat på att prova lite olika mönster.

På en har jag bara sytt stygn i raka rader, inget annat.



Och på den här började jag med samma rader, men sen sydde jag över på olika sätt.




Jag satte rutigt vliseline på baksidan för att slippa rita, och sen kom jag på att jag hade rutigt tyg som foder så det räckte ju med det. Ibland tänker man inte...





På en annan har jag provat olika mönster på de olika lapparna och kommit på att jag verkligen gillar cirklarna.




Och så har jag en som jag inte börjat sy på än. Tar nog med den på tåget till Stockholm i veckan. Tar inte mycket plats så det är lätt att ta med!





1 kommentar:

fale artut sa...

Oj, så mycket roligt det finns, det är super att du visar knep och trix med rutigt tyg, randigt kanske också kan fungera?