tisdag 15 maj 2018

Algots Randiga

Restgarner är jättebra till randiga tröjor, särskilt om ränderna får ha olika färger. Den här modellen finns i massor av varianter på nätet, bara att inspireras.

De brukar vara rundstickade med raglan och jag har gjort raglanärm trots att det är lite pilligare med alla minskningar på maskin och lite krångligare att passa ihop färgerna.

Jag har tänkt göra sådana här randiga tröjor till släktens alla barn av restgarner från större projekt.

Det här är den första och den misslyckades jag egentligen totalt med, för jag räknade på fel masktäthet så den blev på tok för bred och inte tillräckligt lång. Räddningen blev overlockmaskinen. Jag stickade på lite fler varv och sen klippte jag och sydde till lagom storlek. Ingen som ser det nu.

Stickad i Holst Supersoft.



Inga kommentarer: