måndag 14 maj 2018

Babynest

Jag har sytt två babynest för ett par år sedan - och svurit på aldrig mer. Det var bökigt tyckte jag.

Så när jag nu väntar mitt första barnbarn har jag bett ett proffs att sy istället. Och det blev såååå mycket finare än om jag gjort det! Bara älskar att hon sytt hjärtan i tamparna!

Hon som sytt heter Christina Kullman och finns under namnet Unika Plagg både på facebook och instagram. Christina är fantastiskt duktig på sömnad och synnerligen engagerad och inspirerande som kursledare.

Just nu går jag faktiskt en kurs i att sy babykläder i trikå med overlock som hon leder. Kanonkul! Och lärorikt trots att jag faktiskt har en utbildning som textillärare! Och tidigare har jag gått hennes kurser i att sy med overlock. Också fantastiskt bra, utan det hade jag inte kunnat använda maskinen fullt ut.


Inga kommentarer: