torsdag 20 oktober 2011

Selbu-rosor

Så skönt det känns att avsluta ett och annat ufo!



De här Selbu-mönstrade halvvantarna började jag på i februari, och även om det är tunt garn och tunna stickor så har de mest legat halvfärdiga sedan dess. De var lite provlapp inför en kofta i den här färgställningen. Fast till koftan valde jag lite enklare ros som inte kräver lika många snoningar, framför allt inte av båda färgerna på samma varv.

Det är ju inte allt man blir nöjd med, men de här gillar jag! Sitter väldigt skönt på handen!


Köpte ett häfte om Selbu-stickning för ett tag sedan och det är därifrån jag tagit mönstren.

Garnerna har jag köpt i Shanghai, de svarta och lila är väldigt mjuka medan det grå har lite mer rå ullkänsla.

2 kommentarer:

Stickeri Stickera sa...

Verkligen fina handledsvärmare! Snyggt med färgskiftningen.

TvåÄndsStickan sa...

jättefina, härliga färger tillsammans.