torsdag 27 oktober 2011

Glimåkra vävdagar

Idag började Glimåkra vävdagar. Där brukar finnas mycket garn av intresse även för stickning, men i år var det klart färre garntillverkare än det brukar. Orsaken sas vara att det nyss varit mässa i Borås. Synd tycker jag som för första gången gick därifrån utan att ha handlat garn!

Det var nästan bara Hedängen som hade stickgarner. De flesta var i vandrande färger och det är jag mest trött på. Det tvåtrådiga enfärgade hade de glömt hemma... 
Det fanns också ull i massor av färger men det är för mycket jobb...

Där fanns ändå en del intressanta saker att titta på, och handla. Jag tyckte särskilt om Lisa Johanssons kuddar och muddar i skinn. För en gångs skull var inte allt i pälsfår, utan här fanns fällar från finullsfår! Vi har planerat att korsa in Leicester och det tyckte Lisa var en bra idé, blir fina fällar av det! Lisas hemsida finns här för den som vill titta mer.


Muddarna med tryckt mönster var det enda av Lisas alster som inte var från svenska får. Jag förstår att pälsen från tibetanska får (hoppas jag kom ihåg det rätt) är svår att motstå, den var verkligen fin!



Vävdagarna har öppet fredag 10-17 och lördag 10-15. 

Inga kommentarer: