torsdag 23 oktober 2008

Next stop: China!

Hann med ett snabbt besök på Vävdagarna i Glimåkra innan jag ska till Kina. Ja, och stickcaféet på Helylle så klart. Skämt åsido så är det skönt att göra nåt för att hålla tankarna i styr när man är flygrädd.


Köpte en del garn och ett färdigt kit med mössa "Ellen", designad av Mira Bodirosa från hemslöjden i Halland som hade mycket trevligt att visa upp. Fast jag tror jag gör ett eget broderi på den.

Hann med att virka en kant i Puddel på min färdiga näverstickade mudd. Klart nöjd med resultatet! (Det är ju inte alltid man är det...) Hade tänkt sticka klart den andra också till resan, men det var optimistiskt i överkant.

Åker alltså till Kina imorgon! Först till Peking och sedan till Shanghai. Planerar att köpa sidentyg och lite :-) silkegarn.

Ska försöka göra inlägg under resan, men om jag inte klarar det så kommer jag att vara tyst i en dryg vecka.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Puddel är häftigt att kanta med. Ha en trevlig resa till Kina:)

fale artut sa...

Tack för att du har mig på blogglista! Det trodde jag aldrig.
Nu önskar jag dig bra dagar och välkommen hem!