onsdag 29 september 2010

UFO-initiativ

Marias garnhändelser har tagit krafttag mot alla lösflygande UFO:n! Hon har dessutom gjort en länklista för alla som vill vara med. Med den här ufo-högen känner jag mig ganska självskriven...


Min ufo-hög består av:

1  Röd flätstickad kofta, inte så gammal, bara huvan kvar.
2  Paisleymönstrad kofta, inte heller så gammal men mycket kvar.
3  Grön kofta, kanter och montering kvar.
4  Röd tröja i Rowangarn, attans dyr, för långa ärmar och en ärm isatt med avigan ut, behöver justeras.
5  Vintagekofta, kom helt av sig för ett par år sedan.
6  Tröja med dominoruta, påbörjades i våras och ska helst vara klar till nästa vår.
7  Rosa sjal i kärleksknutar, bara kanten kvar.
8  Brun virkad kofta, påbörjades i våras när den förra tog slut, en favoritmodell av egen design.
9  Smygmaskvirkade strumpor som ska tovas, påbörjades förra vintern.
10  Dominoväska som saknar handtag.

Jag tänker göra som Maria och blogga en gång i veckan om ufona. Min förhoppning är att högen är avklarad till nyåret.

Det finns ju en hel del som jag är sugen på att starta så det vill nog till att ha rimlig målsättning om jag inte ska bli helt besviken på mig själv...

Just nu stickar jag strumpor med lånade stickor så de tänker jag göra färdigt den här veckan, ufo-högen tar jag mig således an från söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag har en liknande hög. Men har inte fått panik än.../Bib