måndag 4 oktober 2010

Sox, Mothed & ufo


De första sockorna från Think outside the sox är färdigstickade, återstår att sy i blixtlås. De här gillar jag verkligen, kan tänka mig att göra ett par till i annan färg.


Kunde inte motstå att påbörja Mothed från nya numret av Knitty! Det här garnet köpte jag i Shanghai förra sommaren och det har jag länge velat göra något av men inte riktigt hittat lämplig modell. Hade föredragit om det blivit flammigt hela vägen och inte randigt ibland, men det beror ju på hur långa varven är så det blir som det blir. Tror det blir bra i alla fall. Garnet är supermjukt!



Som ufo-arbete den här veckan tänker jag sticka på min röda kofta, det är ju bara huvan kvar så det bör jag hinna på en vecka. Fast idag kom det sista paketet från Kina med ytterligare 5 kilo garn och då blir man ju lite sugen på det... De här är lite grövre, snabbstickat med andra ord.

Inga kommentarer: