onsdag 10 december 2008

Premiär-rapport

Premiären är överstånden och det gick bra! Det var första gången som jag såg alla delarna eftersom jag haft fullt upp med kostymerna. Recensionerna blev också bra, Kristianstadsbladet har lagt ut sin på nätet. De talar ju alltid om vem som är regissör och scenograf, men tyvärr har de tagit bort kostymör. Tycker jag faktiskt är lite taskigt, som om kläderna inte är viktiga i en teater...

I vilket fall är både jag och regissörerna nöjda med kostymerna, tack och lov! Bilden längst upp är från Kristianstadsbladet och sen har jag fotat Annie Hultén i sin stass. Hon fick en hatt (strax före premiären) som var himla kul att göra.

På lördag ska jag se föreställningen igen!








5 kommentarer:

Anonym sa...

grattis:) det ser jättefint ut:)

jag måste medge att det varit väldigt roligt att läsa om klädernas tillblivelse:)

Annika Odelstav sa...

Tack! Det var jätteroligt att höra!

fale artut sa...

Jag tycker att du har gjort ett riktigt STORBJÄRR med kläderna, värt i alla fall ett Nobelpris!
Tidningarna vet ju inte vad som är viktigt, utan kläderblir det väl ingen bra teater!
Kostymmakare är alltid med på listan i filmerna!
Här kommer en SNÖSTJÄRNA till Dig!

Monica Hansen sa...

Grattis till premiären!

Annika Odelstav sa...

Tack, jättetack! Jag blir så glad!