lördag 6 december 2008

Gröna djävlar, två lamm och premiär








Har stickat djävlarna med grön bakgrund och då träder de fram bättre. Men de blev lite långa eftersom det är slätstickning i bottnen så nu ska jag testa samma färger i rätstickning. Sen ska det filtas, ska bli spännande att se hur det blir då!

Två av våra lamm har kommit tillbaka. I kartong. Det är styckat och uppmärkt och med färsen i vakuumförpackning. Förträffligt. Det är faktiskt inte några av de lamm som varit väldigt tama och som jag gullat med, ganska skönt. Konstaterar också att de inte lär rymma fler gånger...

I kväll är det premiär! Har två saker att fixa på kostymerna idag och sen kan jag göra vad jag vill igen! Stickmaskinen ska ställas fram. Jag ska testa mina kinesiska garner. Alla (i alla fall några) UFO ska avslutas. Ja, ni vet...

PS angående kommentaren från fale artut i förra inlägget: man får ju inte säga tack i teatersammanhang, men det uppskattades!

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Med grön bakgrund blev det jättefint!

Indisk lammgryta Rogan Josh är gott:)

Anonym sa...

Jag håller på att sticka dina muddar i mosaikstickning och det är verkligen busenkelt och blir kanonfint!