lördag 13 december 2008

FO, UFO och nya planer

Det mesta jag gjort under teaterperioden den senaste månaden har blivit UFO, men nu har jag börjat beta av högen. Muddarna i näverstickning har fått en virkad kant i Puddel, mer rosa nyans i verkligheten, blev faktiskt en fin avslutning. Tycker de passar jättebra till min grå klänning i stickat/virkat som är ett reafynd: 100 kronor på MQ. Den använder jag mycket så även muddarna lär komma till användning.


Nästa UFO som ska färdigställas är de pärlstickade muddarna från Helylle. Ett av de vackraste muddmönster jag vet! I butiken i Kristianstad finns de i vitt och guld, också väldigt vackert så jag blir sugen på de också....


Jorids vackra vantar var inte fullt så roliga att sticka. Båda mönsterfärgerna flotterar över många maskor och kräver därmed att man snor. Att sno en färg flyter i stickningen men att sno båda betyder att jag måste byta grepp och då blir det knökigt tycker jag. Fast vackra blir de, och jag har ju köpt mönster till både katt- och grodvantarna också.


En enkel och snabbstickad krage, också från Helylle, ska jag sticka emellan med eftersom min kappa har alldeles för mycket öppet i halsen. Tror dock jag ska göra lite flätor på min. På Berroco finns inspiration att hämta!
Den här bilden fanns på förstasidan förut men har ersatts, just nu också halsduk med mönster. Berroco uppdaterar ofta så det är värt att kolla in regelbundet.


I helgen ska jag filta en del mosaikstickningsprover och prova mitt kinesiska garn!

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Vilka fina muddar du gör! Ser också fram emot att få ta fram lite "liggande" stickningar, här är det julklappsstickningar som tar min tid. Vad teaterkostymerna ser fina ut förresten! Du är ett riktigt proffs!

fale artut sa...

Fina, fina muddar!
Hoppas att du får njuta fullt ut av företällningen nu efter premieren!

Anonym sa...

De näverstickade ser ut som näver, jättefina med Puddelkanten! fick inspiration!