söndag 23 juli 2017

En andra Bionic Gear Bag

Jag bara älskar den här väskan! Allt är samlat, men inte bara det utan snyggt och prydligt så man genast hittar saker.

Jag saknade dock ett par detaljer på den första, så jag gjorde en ny. På den har jag lagt till en tygbit att fästa nålar i och en hank till saxen så denkan stå upp.

Den här är sydd i ett bomullstyg som är handfärgat, reservagefärgad indigo, på ett museum/butik/verkstad i Shanghai, och fodrad med siden.

Jag hade inte tvunget behövt sy ett nytt fodral till stickspetsarna, men när det blir så här fint vill jag minsann ha matchande fodral!

Jag sydde en Bionic Dumpling Dish också. Den är praktiskt eftersom den blir en liten skål när den är öppen. Men gudars så krånglig och pillig att sy! Jag skippade att göra den vändsydd, det var bara för mycket. Funkar fint ändå.

Eftersom jag gav bort den förra till en kompis som blev förtjust i den tänker jag göra en till. Till sömnadsprylar. Som jag har det nu är det stor risk att pressarfötter försvinner.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så fin!
Verkar väldigt praktisk.
Själv håller jag mig på en enklare nivå just nu. Ska dock föröka få till en steg för steg beskrivning till trosorna.
Hälsningar Fröken Slöjd

Marika sa...

Väldigt fin! Och den ser lite nättare ut än vad min gör, nu blir jag sugen på att sy en till!

fale artut sa...

Det var då fantastiskt så mycket fint och praktiskt du gör! Själv kokar jag hönsgröt och bär skrotvirke med spik, men det är bra det med. Det är fantastiskt att kunna göra så bra saker själv, och bra kvalitet dessutom. På saker som finns hemma till största delen. Snyggt!