torsdag 20 juli 2017

Chocolate Delight

Äntligen har jag stickat något av det bruna garnet från våra egna får och lamm!

Jag tycker färgen är så fin, och jag ansträngde mig verkligen att få till den här djupa chokladbruna färgen genom att välja ull från så mörka lamm som möjligt. Hade jag haft enbart fårull hade färgen blivit mycket dassigare eftersom de vuxna djurens ull blir solblekt.

Extra kul att ha en tröja i det här garnet eftersom Kurt, baggen som är far till lammen och som garnet är döpt efter, faktiskt dog häromdagen.

Tröjan har jag stickat utan mönster och bara efter hur jag ville ha den. Ärmhålet kom lite långt ner, annars blev den bra i modellen, sitter fint på.

Jag har kombinerat med rester av ett Visjö-garn på ärmarna för att det skulle hända lite. Gillar att det ändå inte är så stor kontrast. Fast det framträder lite mer i verkligheten.

1 kommentar:

IngridJ sa...

Så fint! Det är väl drömmen att ha ull från egna djur, designa och sticka ett användbart plagg! Fantastiskt!
För min del håller jag på med en kofta i egen design inspirerad av en kurs jag gick på Sätergläntan. Men garnet är köpegarn ...
(Du kan kolla på min blogg ingridspostit.blogspot.com om du vill)