tisdag 10 juli 2012

FO: Pepitastrumpor

Begriper inte varför det ska ta två år att få färdigt ett par strumpor! Det går ju faktiskt ganska snabbt om man bara stickar på dem...

Nu är de i alla fall klara! Liksom Hexagons socks är de stickade i Fabel, ska bli väldigt intressant att se hur länge de håller.







Om garnet håller bra tänker jag sticka fler strumpor av det, det är nämligen väldigt trevligt att sticka i.


Mönstret är också trevligt att sticka, enkelt att lära sig och flyter på bra.

Skulle kunna tänka mig en kofta...
Eller en väska....





Jag bytte stickor inför den andra strumpan. De ursprungliga Knitpro strumpstickorna i trä var hemska, det går bort flisor i spetsen så att allting hakar upp sig! Såna köper jag inte fler gånger. Knitpros rundstickor är däremot bra.





Tänker använda bambu-stickor (köpte det i Shanghai) för de flisar sig inte och är dessutom böjliga så de håller till och med att sätta sig på. Trästickor bryts mycket lättare.




2 kommentarer:

fale artut sa...

Fina, fina sockar, och vilket andvändbart mönster!

Anonym sa...

Jag hade samma problem, men jag fick nya stickor via min garnaffär! "Inga problem, de reklamerar jag!" - sa garnaffärstanten.
/Maria i Skåne