måndag 11 januari 2010

Hemma igen!

Efter en vecka i Beijing håller jag på att ställa om kroppen till svensk dygnsrytm, det innebär att jag för ovanlighetens skull vaknar av mig själv klockan 7 på morgonen!

Den här gången åkte jag till Kina huvudsakligen för att träna min kinesiska (jag pluggar kinesiska i Lund), och det var inte dumt! Pratade med dörrvaktmästaren på hotellet, ett gäng rickschaförare, trafikvakter och inte minst med damen i garnaffären.

Jag har så klart lite garn med mig hem... Den här gången handlade jag för ca 400 och fick med mig 6,5 kg. Valde lite tjockare garner än sist, och lite mer av samma färg. Väl hemma närmast kastade jag mig över och började sticka en tröja jag länge velat göra. Den är från boken Inspired to knit och har fräcka flätstickade muddar som används på tvären.


Det syns nog inte på bilden, men garnet har svagt inslag av rosa/lila vilket gör det levande och inte så platt grått. Mycket vackert garn i verkligheten.

Jag köpte fler garner, och en bit sidentyg, mer om det i nästa inlägg.

En kul världen-är-liten-grej: på samma hotell bodde Tant Kofta! Hann byta några ord och få ett tips på garnaffär som jag åkte till.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Vackert garn till fantastiskt pris, välkommen hem!

fale artut sa...

Välkommen hem, jag tycker också att det är vackert med lite melering. Kul träff Ni fick!