söndag 17 januari 2010

Det går som tåget!

Har bara kragen kvar på Snowdrift cardigan! Flätmönstret är lite annorlunda, det innehåller tappade maskor som gör det mjukare enligt beskrivningen. Syns mest innan flätningen är gjord, men jag tror det blir fin effekt efter blockning. (Färgen på bilden är helt fel, det är samma kofta som i de senaste inläggen.)


I torsdags var jag på Helylles stickkafé för första gången på länge, det var trevligt! Kunde inte motstå att vara med på knitalong med sjalen Bitterroot från Knitty. Fast när jag tittade närmare på den tyckte jag inte det var så snyggt med alla avbrott i ränderna, det blev för plottrigt för mig. Så jag gör om den och gör ränderna längre och går sen direkt på avslutningen med löven. Det borde fungera. Använder ett av mina kinesiska garner och det känns bra som sjalgarn, det är merinoull så det är mjukt och skönt.

Inga kommentarer: