torsdag 25 juli 2019

Sommarlov = Ufo-dags

Helt otroligt att man bara lämnar ett sticke med bara en ärmkulle kvar, fattar inte riktigt hur jag tänker.



Den här koftan har jag stickat i rött en gång tidigare, och det var tänkt att jag skulle göra mönster till den för den blev så fin. Den röda gav jag till min syster så jag la upp en blå också och förde anteckningar samtidigt så det skulle bli ett mönster.

Nu har den här legat som ufo i ett par år, med en ärm och livet klart. I våras stickade jag nästan färdigt den andra ärmen - och så blev det liggandes igen!

Men nu! Med bara ärmkullen kvar och fortfarande ett par veckor sommarlov ska det bli färdigt! Och så får jag väl se om jag hinner göra en beskrivning, det är ju lite jobb med det.

Stickat i Kauni, som jag tycker verkar lite svårt att få tag på nuförtiden, med ett stjärnmönster som är riktigt roligt att sticka eftersom det har en logisk upprepning som man lätt lär sig.


Inga kommentarer: