söndag 8 januari 2012

Den nya tocken

Det var lättare att fotografera den nya tocken i dagsljus idag, han poserade minsann!



Det tog en liten stund för hönsen att fatta att de skulle gå ut genom den lilla luckan i sin nya bostad, istället för den stora dörren de är vana vid!




Tocken har ännu inte tagit kommando över flocken, de är vana att vara utan tupp sedan några månader. Den första blev folkislken och därmed nackad. Nästa tocke föll död ner, bara så där, en dag.

Just nu har alla hönsen struntat i den nya tocken och tar sig ett sandbad på andra sidan huset, och det har tocken inte förstått så han går och galer helt övergiven på gårdsplanen. Han hittar väl dem vad det lider, eller tvärtom.

4 kommentarer:

Myggan sa...

Vilka fina höns. Det är alltid spännande att stoppa in en ny tupp i flocken. Vi har slagit ihop våra gamla hönor med en ny flock, och de nya tupparna har verkligen fått kämpa för sin status. =)
/Anna

Annika Odelstav sa...

Intressant att du säger så, det här är första gången en ny tupp kommer in helt ensam så jag visste inte riktigt vad som skulle hända!

skapa och inreda sa...

Blir så glad när jag ser dina härliga bilder! ;)

Linda sa...

Så vacker han är! Jag har också höns, och jag har sällan skrattat så mycket som när jag släppte ihop tuppen (som vi fick senare) med hönorna (som vi fick först); hönsen ändrade beteende direkt och blev jätteflickiga och uppvaktande gentemot tuppen. :)