söndag 20 februari 2011

Fin - men för liten

I beskrivningen till Lady Lovelace står det att den är oerhört stretchig så man ska välja en lite mindre storlek. Det funkar inte!

Både min och kollegan Karins har blivit för små! Tror inte jag någonsin stickat något som blivit för litet förut, snarare tvärtom, och Karin brukar sticka ganska löst så hennes brukar också snarare bli för stort.





Jag har garn kvar så jag tänker göra en ny, och sälja denna, för modellen är faktiskt jättefin. Snygg form med lite insvängd midja, och spetsmönstret nedtill och på ärmarna gillar jag.

I verkligheten är den här koftan ordentligt svart, men det syns inte så bra på foto då så jag ljusade upp den lite.


2 kommentarer:

ylva sa...

Vad synd att den blev för liten. Den ser jätefin ut som du säger , gillar modellen. Sedan måste jag gratulera till din fina norsktröja.Nåt att vara stolt över fantastiskt hantverk!

Upplagd sa...

...urfräsig modell. Tyvärr är jag själv inte modellen som passar men jag älskar den här typen av koftor. Så kvinnlig. Näe, jag kan bara ha raka rör och inget märkvärdigt:))