fredag 2 oktober 2009

Ullrensning!

Nu har jag kontakt med ett spinneri i Danmark och ska skicka min ull dit. Men först måste den rensas lite bättre så det blir bra garn. Tar sin lilla tid kan jag säga!

Ska först skicka 10 kg (minimimängd) brun ull så jag vet hur garnet blir, innan jag skickar den vita ullen. Det är ett par månaders leveranstid, men jag bör ha garnet före jul. Det ser jag fram emot!

Och så är det dags att klippa tackor och lamm igen. Hittills har Mannen stått för klippningen men nu ska jag lära mig så vi kan hjälpas åt. Det är ju aningens påfrestande för ryggen bland annat.

4 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Den ser jättefin ut!

Fröken Slöjd sa...

Lycka till med rensningen av ullen! Tänk på att ingen kedja är starkare än sin svagaste länk, det kan vara ide att sortera bort lite "för mycket". Ullen ser ialla fall härlig ut på bilden!

Annika Odelstav sa...

Tack för påminnelsen, det är svårt att slänga bort men det lär vara värt det!

fale artut sa...

Det blir spännande att se resultatet! Det är mycket jobb med sortering men det har man igen!