tisdag 6 oktober 2009

Ännu mera kofta

En timmes tågpendling om dagen gör sitt till för stickningen! Håller på med ännu en kofta av mina (underbart mjuka) garner från Kina. Den här gången blir det en Chanel-inspirerad variant. Formad i sidorna som den förra, men stickade i olika stycken för jag tycker att sidsömmarna ger lite stadga. Jag virkar ihop med smygmaskor och det brukar gå fort och utan problem.

Jag brukar sällan skissa utan ser det liksom framför mig för det mesta, men nu blev jag osäker på lång ärm med smal svart kant eller 3/4-ärm med lite bredare svart kant. Har landat på det senare och håller på med ärmarna nu.



På den här koftan har jag provat något jag aldrig gjort förut: bystinsnitt medelst förkortade varv. Även om stickade plagg är följsamma av sig själv kan det ju inte skada med ännu bättre passform tänker jag. Vi får väl se om det blir bra. Det blev i alla fall aningens knöligt med blockningen...



2 kommentarer:

Susanne sa...

Bystinsnitt?! Jag häpnar av beundran, ser fram emot resultatet! Nu blev det en sak till på lista "ska-jag-lära-mig-nån-gång" :)

Marika sa...

Det där blir snyggt!