torsdag 31 juli 2014

Freeform crochet

Det är fantastiskt vad man kan hitta mycket tutorials på nätet! Jag har fastnat i fri virkning, eller freeform crochet som ger många fler träffar på youtube.

Jag gjorde precis som de sa för att komma igång, och så här blev det. Använde flerfärgat garn från Schoppelwolle för att slippa fästa trådar.



Tänker göra några fler och sätta ihop till ett bokomslag. På jobbet har vi alla likadana kalendrar så det kan vara bra att särskilja den från mängden.

Första gången jag testade fri virkning var när jag gick min textillärarutbildning, då blev det en liten tavla av det. Vi testade massor av tekniker, men gjorde inte större arbeten av allt. Fri virkning tilltalade mig redan då men sedan har det inte blivit mer av det. Nu känns det riktigt roligt!


Inga kommentarer: