lördag 16 mars 2013

Ibland går det trögt

Det har inte blivit så mycket stickat på sistone. Jag har haft influensa, inte bara en utan två gånger, och varit så orkeslös att jag inte ens orkat sticka. Då är det illa... Den ork jag haft har fått gå till jobbet.

Nu tänkte jag försöka få klar min tröja i alla fall, fattas nästan bara ena ärmen. Och vi ska tydligen ha kallt väder, med snöstorm, här i Skåne ett tag till så jag hinner nog använda den om jag lägger på ett kol. Fungerar bra som motivation!

Lite orolig är jag att den blir för kort. Fast jag tror att det är avigmaskorna som drar ihop det så det blir bra efter blockning. Håller tummarna för det.



Nu är det inte så många dagar kvar för min höna att ruva! Beräknad kläckning på onsdag/torsdag! Hon har hela tiden varit väldigt energisk i ruvandet så det borde bli några kycklingar, även om inte alla 15 äggen som hon har under sig kommer att kläckas.

 Efter att det första ägget har kläckts ruvar hönan vidare två dagar, resten överger hon. En del ägg har nog tillkommit lite för sent för att hinna kläckas, tror jag. Det ska bli väldigt spännande att se!

1 kommentar:

Linda sa...

Krya på dig!
Så spännande med ruvningen, hoppas att det går bra och att du får kycklingar!