tisdag 21 februari 2012

Bara en ruta till...

Det är lite farligt att sticka rutor, man fastnar lätt i "bara en till". Jag hade bara tänkt starta så jag kan ha det med på tåget, men så blir jag så nyfiken på hur det blir med en ruta till - så nu är en halv socka gjord. Och jag som behöver skriva uppsats...


Svårt att se att det ska bli en socka! Till vänster ska tån stickas. Den ensamma rutan till höger är hälen, där ska rutorna stickas ihop så det blir form direkt. Självklart måste jag kasta mig över en ruta till så jag ser om det fungerar!

Jag ångrar att jag blandade in rött. Det hade räckt med färgskiftningarna i det blå/lila, och blivit vackrare tycker jag.

Garnet är Fabel, har aldrig gjort sockor i det förut så nu är jag synnerligen spänd på om det ska hålla bättre än vissa andra!

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Nu är ju smaken som sagt olika, men jag tycker inte att du ska ångra det röda. Jag tycker att det gör hela grejen.
Det ska bli mycket spännande att följa/se resultatet.

Annika Odelstav sa...

Åh så glad jag blir! Hur gammal man än blir känns det genast bättre när någon säger att det blir bra! Tack!