torsdag 4 augusti 2011

En liten hankatt!

Hemma i Sverige igen och andas frisk luft! Och vattnet är också rent och dessutom kallt, inte sånt man i vanliga fall går omkring och uppskattar men en månad i Shanghai gör skillnad! 

Mer om vistelsen i Shanghai senare. Just nu tänkte jag bara visa bilder på senaste tillökningen bland djuren.

Hessia, min norska skogskatt (tror jag väl det är), har levererat källingar för tre veckor sedan. Mannen såg till att vi behöll två, men en blev ihjälbiten av en annan katt så nu är det faktiskt bara en kvar. Den vill jag nog behålla!




Han ser lite sorgsen ut med det vita som går precis ovanför munnen! Känns som en lugn och harmonisk liten källing som nog kan bli trevlig som vuxen. Om man kan avhålla sig från att busa med dem på "fel" sätt så brukar de faktiskt bli trevligare i termer av inte så vilda på att bita och riva.

4 kommentarer:

Sunna sa...

han ser underbar ut, här går vi också i väntans tider, ska hämta Rune i morgon, en liten röd pojke

Anki sa...

En sån liten sötnos! Vi har en norsk skogis, men vi tog hand om honom när han var 3½ år så jag har ingen aning om hur han såg ut som liten. Nu är han STOOOR!

Vad mycket vackra saker du har stickat!

skapa och inreda sa...

Men så söt!

Mimmi sa...

Vilken fin blogg du har och vilken underbar kattunge, jag blir lite avundsjuk det är länge sen min lilla kattflock var så små.