måndag 24 januari 2011

Färdigstickat!

Ja, inte för gott, men i alla fall Lady Lovelace! Den var verkligen snabbstickad!

I fredags kväll lade jag upp, i lördags var livet klart, i söndags ärmarna och idag den lilla capen.












När jag tog bilden insåg jag att så här kan jag ju inte blocka! Livet är ju format i midjan! Så jag gjorde om det och lade framstyckena ovanpå bakstycket.

Imorgon är det dags för montering, och då ska capen få plats på blockningsmadrassen istället.

Sen får jag nog ta itu med två andra monteringar annars är väl risken att Mannens tröja inte blir klar förrän till nästa säsong...

3 kommentarer:

Maria sa...

Det var snabbt! Ska bli spännande att få se den färdig.

Upplagd sa...

Åhhhhhhhhhhhhhh så snyyggg! Den skulle jag så himmelens gärna vilja sticka. Gör en kvinna lycklig och dela med dig av beskrivningen?:))

Pysselfarmor sa...

Men jisses så snygg!