lördag 18 december 2010

Vardagströja

Även om den inte är helt klar än så står det klart att detta får bli en vardagströja. Ska bara förmå Mannen att inse att det inte är synd att använda en hemstickad tröja i stallet...

Själv har jag insett att det faktiskt är första gången jag stickar en så här mycket mönstrad tröja, och jag har gjort en del misstag på vägen!


Jag kommer aldrig någonsin att sticka så här mönstrat igen utan att sticka en särskild mönstersöm för ökningarna på ärmarna! Det ser milt sagt förfärligt ut! Detta är den största anledningen till att kalla det vardagströja. Fast jag tänker inte riva upp, utan lära mig av det istället.







Tröjlivet är blockat och klart för att klippa upp för ärmarna. Har aldrig klippt i stickat förr, så det här blir test-tröjan. Räknar kallt med att det inte blir perfekt...



Färgerna på bilderna har blivit lite konstiga, det är väl den översta som ligger närmast verkligheten.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jättesnygg tröja! "Man lär så länge man lever", heter det - och det är väl bra? Spännande att klippa i stickat - så gjorde man ju ofta på 80-talet. Det funkar säkert!
Ha en fin helg!

Åsa sa...

Oj, vilken fin tröja. Det är absolut ingen fara att klippa i stickat. Jag brukar sy ett par gånger med symaskinen först och det funkar hur bra som helst. Sedan har du ju ett stickat belägg över kanten.
Tack för kommentaren. Jag använder wollmeisegarn till mina strumper. Det blir hål även på dom, men då får man ju chansen att sticka nya.

Ha en jättegod jul.

Marias garnhändelser sa...

Mycket fint på gång här:-)

Maritas Maskor sa...

Det blir verkligen en fin vardagströja du får!
Men varför inte? Det är ju även så med finporslin. Synd att det bara står i skåp. Mycket bättre att ta fram det och njuta av lite oftare.
Det är inte säkert att andra ser de där små misstagen. Det är man själv som retar sig så otroligt på dem.
Den är fantastisk!!