torsdag 27 januari 2011

Chanel-flickor!

 För två veckor sedan köpte vi garn, på kvällens stickkafé gjorde vi provlappar och räknade ut antal maskor.


Vi har båda hunnit börja, så där 2 varv kom vi. Catarina (till höger) gör nederkanten i dubbel mosstickning, och jag (till vänster) gör den i enkel mosstickning. Båda har vi tänkt 6 varv, och sen slätstickning. Lite olika kommer vi att göra, jag vill t.ex. ha min lite insvängd medan Catarina vill ha sin helt rak.

Mönster gör vi efter hand. Lite nervös är jag för det är jag som räknat på uppläggningen... Måtte i alla fall Catarinas bli lagom!

Fotograf: Karin i Bussiga Klubben, fast lite träning hade kanske inte skadat för vi turades om att ha lite konstiga miner. Träning lär vi få, för vi har tänkt oss detta projekt som följetong - när vi nu har börjat!

3 kommentarer:

Sunna sa...

så spännande men är övertygad om att det blir bra

Upplagd sa...

Haha så roligt. Urkul att följa projekten!

Blenda sa...

Kul, ska bli spännande att se hur det går!

Ha en bra helg!/Blenda