torsdag 14 maj 2009

Sommarbete

Tackor och lamm är utsläppta för ett par veckor sedan och har det skönt med nytt färskt gräs efter vintern med hö. Ändå föredrar somliga lamm tydligen gamla torra löv...



Skämt åsido, de är nyfikna på världen som alla små, allt måste undersökas!
Jag har bara bott här i knappt ett år och är fortfarande helt hänförd över hur vackert och fridfullt det är på landet.

Här finns ro för både fåren och Mannen...



Avslutningsvis måste jag bara visa en bild som jag själv tycker är fin, det är Eskil den kalvliknande.

7 kommentarer:

fale artut sa...

Härliga bilder!

Birgitta sa...

Vilka härliga bilder med fåren och lammen på betande ängar.
Kram Birgitta

Nystanet Woolly I sa...

Kan man bli annat än kär...

Kristina H sa...

Jag som trodde att jag inte gillade djur. Nu är jag kär i två lamm. Hur ska det sluta?

Annika Odelstav sa...

Det blir nog ingen annan råd än att du får hälsa på!

Sunna sa...

Eskil, han får gärna flytta hem till mig, vilken sötnos och vilken underbar bild, din klänning, den gröna, den får gärna fälja med i flytten också. Vad duktig du är

Monica Hansen sa...

Söta fina Eskil, han kunde bli ett vykort:)