fredag 22 maj 2009

Gumlösa-dag

Igår var det Gumlösa-dag här hemmavid. Då brukar traktens hantverkare visa upp vad de gör. Jag visade det jag stickat och sytt på sistone, tog en bild men den blev inget bra - och det har ju varit på bloggen så det var inget nytt.

Betydligt intressantare är Thomasine Barnekows alster. Hon gör handskar för världens modescen, och de är underbara! Thomasine är härifrån (till skillnad från mig som är inflyttad) och ung, duktig tjej som förhoppningsvis lägger världen för sina fötter - eller händer kanske vore riktigare...






Hög klass håller också Norrevångs bonnasmide. Konstnären heter Eskil - ja, det är Eskil den kalvliknandes förlossningssköterska vars namn han bär. Eskil har enligt egen utsago "a passion for rubbish", vilket innebär att han tar gamla uttjänta jordbruksredskap och ser nya användningsområden för dem. Jag är helt förälskad i denna ljusstake som numera pryder vårt matsalsbord, mycket passande i ett gammalt lantbrukshem!





Här i trakten är jag heller inte ensam om att sy för teater, min namne Annika Ahlfeldt gör fantastiska kreationer! Man njuter och önskar att tillfälle gavs till bal...




3 kommentarer: