fredag 14 november 2008

Häftiga vantmönster


Jag har gått med i en KAL på ravelry, ska sticka Jorids vantar. Alla deltagare får ett av hennes mönster med älgar. Hon har flera fina mönster att sälja men jag gör nog gratismönstret med fåglarna, för det går snabbast att komma igång. Och jag gillar verkligen att det är bara lite rött i dem! Flera på stickkaféet på Helylle blev förälskade i grodvantarna, och visst är de läckra! Kattvantarna går inte heller av för hackor tycker jag.

Som kronan på verket målar hon får, och den här fårmålningen föll jag pladask för, den har nämligen blinkande ögon som tyvärr försvann när jag la in den här, så kolla in den på dess ursprungliga plats här.


Bilderna finns på Jorids hemsida , men hon har en stickblogg också.

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

fantastiskt, så häftigt!

fale artut sa...

Häftigt, häftigt!
Mera får åt folket.
Och vantarna är jättefina!
Vad har du för garn till dem?

Annika Odelstav sa...

visst är fåren värda att se på sidan där de blinkar!

ska inventera garnförrådet och välja till vantarna idag, sånt är kul!

Linda Lidén sa...

Jag har också stickat fågelvantarna från Jorid. Eller...jag är inte riktigt klar med den vänstra än. Nästa blir katterna. Det är mina första mönsterstickade vantar men oj så kul det var! Tyvärr hann jag inte med KAL:en på Ravelry.