måndag 17 november 2008

Liftartröjan


Det var en gång en liftare i Holland på 80-talet som gav en tröja som tack till chauffören. Chauffören gillade inte tröjan så han gav den till sin syster. Systern var bara 160 cm lång så hon drunknade i den och la undan den. Tills kompisen Anna en dag klagade över kylan och ville ha en varm tröja. Nu används den flitigt av Anna som hjälper till att sy teaterkläder till Revisorn.

Och jag vill göra en sån! Mönstret känns så modernt och så vackert, välkomponerat. Jag stickade en röd i den stilen i början av 80-talet eller kanske till och med slutet av 70-talet, men den jag inte kvar. Men efter premiären 6 december, när alla teaterkläder är klara, då ska jag sticka massor! Tröjan är lagd till önskelistan.

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Den var jättefin!

Åsa sa...

Dom är supermoderna nu. Stickade en liknande till dottern och nu vill hennes kompisar också ha tröjor.
Så mycket fint du har här på bloggen.

Annika Odelstav sa...

Tack Åsa! Det är så kul att få kommentarer, särskilt snälla sådana! Brukar kolla din sida för jag gillar det du gör!