söndag 16 november 2008

Birdie-vantar på g...

...eller vad man nu ska kalla det när det lilla jag hunnit sticka idag faktiskt ska repas upp. Behöver ett snäpp tunnare stickor för att det ska bli bra. I alla fall glad att jag inte kom så långt.

Har valt garn från det lilla lagret. Det svarta är Kampes 2-trådiga, det röda Raumas Finullgarn och det grå är Borgs SN2 som inte finns att köpa längre.

Mönstret från Jorid Linvik är jättefint och jag har bestämt mig för att köpa mönstren till både grod- och kattvantarna också.

Ska jag vara lite kritisk så är det inte helt perfekt mönster att sticka med två färger. Båda färgerna har nämligen flotteringar som man behöver binda, och det är klart enklare när bara det ena garnet behöver snos. Jorid tycker att man ska sno över fler än 5 maskor, men det tycker jag är för lång flottering, jag kör med 3 som mest. Snor jag onödigt ofta? Tycker i alla fall resultatet är värt det.

Kul att sticka mönster i alla fall! Blir nog lite julklappar.

Inga kommentarer: