tisdag 12 februari 2019

Katt-kvilt

Det här är något av det roligaste jag gjort! Ett barntäcke till en liten Gillis, som vid det här laget är tre veckor gammal. Men täcket gjorde jag i höstas.

Katterna är faktiskt föräldrarnas. Utskrivna på transfer-papper och sen stryker man bara fast på tyg. Fast mina papper var lite för gamla, så där 15 år (!) så resultat blev lite - tja, med patina kan man väl säga.

Jag provade en hel del olika kviltmönster, försökte få både träning och passande till mönstret. Syns bäst på baksidan. Blev faktiskt riktigt nöjd! Och föräldrarna blev glada!

Det här täcket kviltade jag på vanlig symaskin, men i höstas köpte jag en 'riktig' kviltsymaskin, en Handiquilter Sweet 16. Jag har inte riktigt lärt mig den helt ännu, men det är stor skillnad att kvilta på en maskin med mycket utrymme! Mer om det i nästa inlägg.




Inga kommentarer: