tisdag 30 januari 2018

Hjärtekofta


Nu får vill jag skärpa mig!

Och det både med att blogga mer (för det vill jag ju egentligen), men framför allt med att avsluta saker i rimlig tid.

En babykofta behöver ju helt klart bli färdig innan barnet vuxit ur plagget. Som tur var jagade min syster på mig så jag fick tummen loss att fixa det sista. Tror den passar än ...

Jag har ritat mönstret själv, fast jag tittade så klart på redan uppritade olika hjärtan. Dumt att uppfinna hjulet igen. Det var ändå en hel del trixande att få hjärtan att fylla ytan utan att det blev missprydande upprepningar och tomrum. Jag gillar hjärtan som ytmönster och kan tänka mig att göra det på en hel tröja.






10 kommentarer:

Freddy Nilsson sa...

Vad fin. Bara om jag var lika bra som dig! Kan inte vänta tills nästa blogguppladdning :)

Anita Klasson sa...

Du har inspirerat mig att göra fler tröjor till mig och mina barnbarn. Stickning har alltid varit en av mina favorit aktiviteter.

fale artut sa...

Oh, den var ju söt som socker, rosensocker!

Anonym sa...

Vilken jättesöt kofta! Och bra med raglanärm till ett litet barn, lätt att ta på pch bekvämt!

Bastian Cisco sa...

Vacker

Riz sa...

Ska vi hoppa eller spela?

Annika Odelstav sa...

Men så roligt att höra! Tack alla! Jag funderade på att sluta blogga men ni har definitivt inspirerat mig till att fortsätta!

Freddy Nilsson sa...

Vad kul att höra! Din blogg är fantastisk.

David Andersson sa...

Fin babykofta! Kan man köpa? Vill ha den som en magtröja för min tjej gillar sånt.

Annika Odelstav sa...

Sorry, inte till salu.