fredag 8 juli 2016

Ufo-ambitioner

Efter ett mer eller mindre ofrivilligt uppehåll med bloggen (av anledningar jag inte vill gå in på så här offentligt) känner jag mig nu redo att börja blogga igen!

Det är sommarlov för oss lärare och därmed ufo-säsong. Eftersom jag har drygt 30 oavslutade projekt känns det inte rimligt att ha som mål att fixa alla, så jag har valt ut de jag absolut vill klara av innan sommarlovet är till ända. Det är många nog...





  • Wiola-koftan är inte så gammal och saknar mest avslutningar, fast jag vet inte hur jag vill ha det.
  • Släktingen i Visjögarn är egentligen klar, men jag kanske behöver repa upp resåren och förlänga den. Ska blocka först och hoppas att den växer tillräckligt på längden.
  • Norsk-koftan i rött/brunt/beige var klar men ärmkullen blev för stor och behöver fixas. Inte första gången, jag behöver verkligen lära mig det där med ärmkullar...
  • Fana-tröjorna till barn har jag stickat på maskin, fattas bara lite ärmar och avslut. Fast barnen de var tänkta till har vuxit förbi tröjorna. Tur det finns yngre barn i släkten...
  • Norsk-tröjan i grått/beige har jag precis stickat ärmar till, på maskin. Ska "bara" monteras.
  • Bohuströjan Gul Eld är ganska ny och har bara slätstickning kvar, det får bli tåg- och konferensstickning!
  • Den fiskbensmönstrade har jag stickat i mitt eget garn, känns extra kul! Bara halsavslutning och dragkedja kvar. 
  • Sist, men inte minst: Starstruck som jag har stickat i rött/grått tidigare gör jag nu i blått samtidigt som jag skriver mönster. Flera har faktiskt frågat efter mönstret och jag hoppas på att ha det klart till augusti. Kommer att sälja det här och på Ravelry.

Sen har jag då några projekt till som jag gärna skulle få klara... Men fixar jag de här så kan jag med gott samvete lägga upp nåt nytt jag blir sugen på!

Trevlig stick-sommar!



Inga kommentarer: