torsdag 14 juli 2016

Ufo #4: En till Fanatröja

Ibland gör jag rent ut sagt korkade saker. Den här gången har jag inte tittat ordentligt på tröjorna innan jag satte igång att sticka på ärmar. Därför såg jag först efteråt att jag justerat maskstorleken på den jag stickade sist. På den är maskorna större och hela tröjan mjukare. Även det vita garnet. Det var alltså inte bara tuff blekning som gjorde stickningen hård - handhavandefel gjorde sitt till...




Jag har börjat tränsa knapphål i stickat och tycker det börjar bli riktigt bra minsann. Jag har gjort det till en sport med målet att kunna sy i avvikande färg, som dekoration. Inte riktigt där än - men det närmar sig!





Eftersom jag brukade blanda ihop langettstygn och knapphålsstygn så jag la in en bild i plattan som jag tittade på varje gång ganska länge. Den är enkel och tydlig.




Jag har haft stickmaskin ganska länge men inte stickat jättemycket på den. Jag köpte en Knittax, eftersom jag då inte hade råd med den jag egentligen ville ha. Men nu har jag beställt en sån: Silver Reed SK 280. 

Leverans imorgon mellan 9 och 11!




Inga kommentarer: