lördag 7 december 2013

Fönsterpuda #2

Har inte blivit så mycket stickat på sistone som jag skulle velat...

Håller fortfarande på att avsluta lite projekt så det ska kännas bättre att börja på nya saker. Dessutom vill jag faktiskt ha klart ett och annat så jag kan använda det.

Som t.ex. fönsterpuda nr 2, sen blir det både praktiskt och snyggt i fönstret i gästrummet! Äldsta sonen kommer hem från Kambodja till jul, och han är inte riktigt van vid kyla så jag tror han uppskattar pudorna!

Den här blir inte likadan som den första. Denna får olika keltiska mönster hämtade från Alice Starmores bok Charts for color knitting. Den första blev det norska mönster på. Jag stickar de mönster jag gillar och vill prova, i princip helt utan tanke på kompositionen. Ganska befriande att göra så för en gångs skull!

Inga kommentarer: