söndag 13 mars 2011

Blockat mönster!

Just nu kämpar jag med 3-färgsmönstret på den andra ärmen, det är inget kul att sticka - bara jobbigt. Men jag har blockat den första ärmen för att få se hur mönstret tar sig ut. Och det känns bra!




Har alltså bara den andra ärmen kvar att sticka, och när den 3-färgade bården är klar går det ganska snabbt. Men sen väntar ett hyfsat maffigt monteringsarbete.

Jag är fortfarande lite nybörjare på den här sortens montering så även på denna kofta har jag gjort lite knepiga saker som gör att monteringen inte blir optimal. Ser fram emot att nästa projekt blir bättre!

Jag har förstått att det är många som tycker att jag gör svåra saker, och det kan jag förstå om man inte har gjort den här typen av stickning förut. Men om man börjar med lite enklare mönsterstickning och sen går vidare så är det inte alls så märkvärdigt som det ser ut.

Funderar på att göra en liten serie blogginlägg med mönsterstickning som på ett någorlunda pedagogiskt sätt kan hjälpa till att guida till lite svårare nivå. Kan det kanske vara av intresse?

7 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Absolut!
det bästa med nätet är all kunskap som kan spridas.
med hej fr. Tant Kofta

Madeleine sa...

Ser helt fantastiskt ut!

Anonym sa...

Låter jättebra:)
//Kicki

ylva sa...

Var på en föreläsning med Annemor Sundbö. Vackra tröjor och mycket mönster. Din ärm påminner om de mönster hon visade. Vackert!

ps jag kollar gärna in din serie med bloginlägg:)ds

Hanna sa...

Helt fantastiskt! Så vackert!

Skarvtjärns Greta sa...

Låter toppen

Malin sa...

Otroligt vacker ärm! Jag blir alldeles knäsvag.. Jag är klart intresserad av din bloggserie!